LYNHURTIGT BREDBÅND

Det er muligt at bestille bredbånd uden TV, men betinget medlemskab af foreningen for 60 kr. pr. mdr.

Sådan gør du:

Priser januar 2024

Priser er gældende pr. 1. januar 2024. Alle priser er inkl. moms

Bredbåndspakker vilkår

• LYNHURTIGT BREDBÅND MED RA-NET

• Stabilt og hurtigt bredbånd til foreningspriser

• RA-NET er udbudt gennem Ringsted Antenneforening med tilhørende support.

100/10 Mbit

DK160,-pr. måned

300/40 Mbit

DK199,-pr. måned

OP TIL 1000/100 Mbit

239,-pr. måned

Praktisk information Bredbånd:

Som nyt medlem trykker du og udfylder formular her:
TILMELD DIG HER

Det er muligt at bestille bredbånd uden TV, men betinget medlemskab af foreningen.

Jeg betaler for 1000 mbit, men måler kun ca. 950 mbit?
En mindre procentdel af hastigheden benyttes til at flytte data, dette kaldes en ”IP-Overhead” hvilket man ikke kan undgå at tabe.

Jeg får en meget lavere hastighedstest end jeg betaler for:
Der kan være flere årsager til du taber hastighed:

1. Benyt venligst testserveren: speedtest.asom-net.dk
  2. En trådløs forbindelse er altid svagere end en kablet; benyt derfor altid et internetkabel direkte fra modem til din enhed, når du måler din hastighed.
    Hastigheden for dit internet kan kun garanteres via kablet forbindelse, ikke trådløst.
  3. Hvis du vil måle din trådløse internethastighed, vil du altid tabe noget hastighed, dette kan ikke undgås, uanset leverandør.
    Du kan dog optimere processen: Placér dig tæt på modem. Stil dig fx 1.5 meter fra modem og påbegynd målingen via speedtest.asom-net.dk.
  4. Er mit internetkabel godt nok? Dit internetkabel skal som minimum være et CAT5E eller bedre, for at levere nok signal.
  5. Er mit netværkskort godt nok? Selv helt nye bærbare har ikke altid et ’gigabit-netværkskort’, dette betyder at de ofte kun kan trække 100 mbit.
  6. Er min enhed god nok? Hvis enheden er af ældre dato eller generelt er sløv, vil den højst sandsynligt heller ikke kunne nedhente en hurtig internethastighed.
  7. Bruger jeg en god nok internet browser? Brug altid en opdateret browser, fx de seneste versioner af Google Chrome eller Mozilla Firefox.

Afhent dit modem på kontoret