Spørgsmål og svar

Læs om de mest hyppige spørgsmål og svar siden.

Hvis du har bestilt og afhentet dit modem/router skal du blot se bort fra evt. mails/breve. Du skal kun reagere i tilfælde af at du ikke har bestilt/afhentet dit modem/router.

Vi kan tilbyde hurtigt internet til foreningspriser – se mere inde på vores hjemmeside www.ringsted-antenneforening.dk/

Hvis det kører over antennestikket, så vil det desværre blive påvirket d. 01/04.
Derfor skal der bestilles nyt net – men, når det så er sagt så kan vi sagtens lave en aftale om at din arbejdsplads betaler for nettet.
Du skal bestille nettet via selvbetjening og herefter skal du sende os en mail med informationerne på virksomheden – navn, nummer, adresse, kontaktperson, samt EAN eller CVR nr.
Husk at minde os om at virksomheden skal betale når det er at du afhenter modemmet/routeren, for det er først da at vi kan sætte aftalen i kraft.

Vi har kollektivt opsagt nettet pr. 31/03, men du må meget gerne ringe til Yousee og få en bekræftelse på opsigelsen, samt få bekræftet om de skal have/hvordan de skal have deres modem retur.

De 300 kr er et depositum, som du selvfølgelig får tilbage når du afleverer modemmet/routeren.

Hvis du har indboforsikring, så er dit modem/router også dækket og så skal du ikke gøre mere. Hvis modemmet beskadiges, så skal det erstattes i form af fuld pris for modemmet som er 2.000 kr.

Vores net er både billigere og af bedre kvalitet – det kan du se inde på vores hjemmeside https://ringsted-antenneforening.dk/
Vores billigste pakke 100/10 koster 149,- pr måned og den anden billigste hedder 200/30 til 199,- pr måned, hvilket er tilstrækkeligt i de fleste tilfælde.
Der er så et depositum på 300 kr til vores modem/router, men dem får du selvfølgelig tilbage når du afleverer modemmet/routeren.

Der er et depositum på 300 kr til vores modem/router, men dem får du selvfølgelig tilbage når du afleverer routeren.
Hvis du får net gennem dit telefonstik i dag, skal du bruge en splitter, men denne får du med gratis når du henter dit modem/ router – bare husk at gøre os opmærksom på det når du afhenter routeren.

Indtil den 01/04 er det desværre ikke muligt at have bredbånd fra Yousee gennem antennestikket uden en tv-pakke.
Det betyder at hvis du opsiger din tv-pakke inden 31/03, vil dit net også blive lukket.
Efter den 01/04 vil du sagtens kunne bestille bredbånd via antennestikket hos Ringsted Antenneforening uden at skulle tilvælge en tv-pakke.

Det nye modem kan godt sættes i bridge modem. For teknisk hjælp skal du ringe til 57675730 og taste det nummer der hører til ”hjælp til internet/modem”.
Vores modem er med indbygget router og bridge mode betyder at du selv kan tilkoble din egen router. Det kan være i forbindelse med VPN opsætning, fast IP adresse mm. (ekstra sikkerhed)

Vores modem er med indbygget router og det nye modem kan godt sættes i bridge modem, så du selv kan tilkoble din egen router.

Der er løbende måned + 1 måneds opsigelse. Opsigelsen skal finde sted via selvbetjeningen.

Efter at du har meldt dig til på vores hjemmeside under selvbetjening, skulle der ikke gå mere end 10 dage inden du har net og tv.
Hvis der er nogle udfordringer inden for denne tidsramme, vil vi selvfølgelig kontakte dig.

Hvis du har bestilt bredbånd via Ringsted Antenneforening og fortryder inden d. 01/04, så skal du sende os en mail på post@ringsted-antenneforening.dk så sørger vi for at lukke det.
Hvis du allerede har fået udleveret modem/router, så skal du aflevere det på kontoret hvor du afhentede det – og det skal selvfølgelig være i samme tilstand som da du afhentede det.

Vi anbefaler at du kontakter Yousee og finder ud af om din nuværende mailadresse tilhører Yousee. Hvis den ikke gør, så skal du ikke gøre noget.
Hvis den tilhører Yousee, er der tre muligheder;
1. Beholde den hos Yousee – Yousee tager et gebyr på 59 kr for dette pr måned.
2. Oprette en gratis mail via Google, Yahoo etc. (Ringsted Antenneforening har intet med dette at gøre).
3. Oprette en gratis mail hos Ringsted Antenneforening via selvbetjeningen.
Vær venligst opmærksom på at hvis du vælger mulighed 2 eller 3, så vil du få en ny mailadresse som du vil skulle oplyse til dine kontaktpersoner, det offentlige etc – dette kan vi ikke hjælpe med.

Desværre ikke gennem coax-kablerne (antennestikket), og det har noget at gøre med at vi står for service og vedligeholdelse af alle kablerne og har omkostningerne forbundet med dette og derfor vil bruge kablerne til vores eget net.

Da vi pr. 31/03 har opsagt samarbejdet med Yousee og er blevet leverandør af net, vil vi fremover bruge kablerne til vores eget net.

Grunden til dette er, at vi står for service og vedligeholdelse af alle kablerne og har omkostningerne forbundet med dette og derfor vil bruge kablerne til vores eget net.

Nej – hvis du er tilfreds med den tv-pakke som du har i dag, skal du intet gøre, da den kører automatisk videre pr. 01/04.
Dog skal du den 01/04 lave en kanalsøgning, da der er udskiftning af visse kanaler.

Ja, uanset om du skal have skiftet tv-pakken til en større eller mindre, er der frem til den 01/05 et gebyr på 200 kr. Dette gebyr betaler udgiften til tekniker besøget.
Beløbet er normalt 400 kr, men der er indtil maj 2020 50% rabat, således at du som medlem kun skal betale 200 kr.

Nej, det behøver du ikke, da filteret er uden for huset og teknikeren derfor ikke har behov for at komme indenfor, men kan klare alt udenfor dit hjem.

Efter at du har meldt dig til på vores hjemmeside under selvbetjening, skulle der ikke gå mere end 10 dage inden du har net og tv.
Hvis der er nogle udfordringer inden for denne tidsramme, vil vi selvfølgelig kontakte dig.

Ja. Hvis du allerede har bredbånd og kun ønsker at have tv pr. 01/04, skal du gå ind under selvbetjening og vælge pakken ”TV uden Bredbånd”.
De 65 kr. som der skal betales pr måned er et kontingent til Ringsted Antenneforening som går til at vedligeholde bl.a. kabler, samt at holde foreningen kørende.
De 65 kr er allerede indeholdt i TV pakkerne.

De 65 kr. som der skal betales pr måned er et kontingent til Ringsted Antenneforening som går til at vedligeholde bl.a. kabler, samt at holde foreningen kørende.

Hvis du ønsker at opsige dit medlemskab skal du gøre det inde under selvbetjeningen under ”Mine oplysninger”.

Nej, da vi skifter over til Canal Digital, så vil du skulle benytte dig af deres tv-boks.
Den kan det samme som tv—boksen fra Yousee, i og med at den kan spole frem og tilbage, kan optage film og serier osv.
Den koster 1050 kr, men vi anbefaler at leje den til 35 kr pr måned, da du derved kan udskifte til nye modeller, efterhånden som de udkommer.
Den kan købes/lejes på kontoret, Fredensvej 36.

Den koster 1050 kr, men vi anbefaler at leje den til 35 kr pr måned, da du derved kan udskifte til nye modeller, efterhånden som de udkommer.
Den kan købes/lejes nede på kontoret.

Det afhænger både af dit tv og hvad du vil bruge det til. Hvis du har et nyere tv, vil der i siden eller for oven af tv’et være plads til et CAM-kort som er ca. 10*5 cm.
Hvis du vælger CAM-kortet, så bliver kanalerne indkodede på kortet. Kortet kan ikke spole frem eller tilbage eller optage på samme måde som TV-boksen kan.
CAM-kortet står til 399, men tv-boksen står til 1050 kr, men kan lejes til 35 kr pr måned.
Begge dele kan afhentes nede på kontoret.

Ja – VIAPLAY er gratis med i samtlige tv-pakker.

Ja – dette gøres via appen PLAYMAKER, som du skal downloade.
Koden til PLAYMAKER vil komme i selvbetjeningen.

PLAYMAKER er en streamingtjeneste som giver dig mulighed for at streame alle dine kanaler på bl.a. smartphones, tablets og computere.
Du skal downloade appen PLAYMAKER og koden til appen kommer i selvbetjeningen 01/04, da appen ikke kan bruges inden.

Dette kan ændres inde på selvbetjeningen.
Uanset om du skal have skiftet tv-pakken til en større eller mindre, er der til den 01/05 et gebyr på 200 kr. Dette gebyr dækker udgiften for teknikerbesøget.
Hvis teknikeren ikke har været ude og ændre filteret og du ændrer tv-pakken inden han kommer ud, skal du selvfølgelig ikke betale gebyret to gange.
Hvis teknikeren har været ude og ændre filteret, vil du skulle betale de 200 kr igen, da vi vil skulle sende teknikeren ud igen.
Vær venligst opmærksom på at gebyret til teknikeren normalt er 400 kr, men indtil den 01/05 betaler Ringsted Antenneforening halvdelen, således at du som medlem kun skal betale 200 kr.

Du skal gå ind under selvbetjening på hjemmesiden og opsige din tv-pakke.
Der er løbende måned + 1 måneds opsigelse.

Du kan ringe på 44 40 40 40 alle hverdage mellem 8-16.

Du kan ringe på 30 80 88 90 alle hverdage mellem 8-16.